”Tosi mukavaa päästä suunnittelemaan Yritysmaratonviestin markkinointia. Tämmöisessä todellisessa toimeksiannossa oppii aivan eri tavalla kuin luennoilla”, kertoo liiketalouden opiskelija Sara Lanki Porvoon Haaga-Helian ammattikorkeakoulusta.
Olympiakomitea on tehnyt pienimuotoista yhteistyötä aiemminkin opiskelijoiden kanssa. Koska Porvoon Haaga-Heliassa on koulutusohjelmia, jotka soveltuvat Yritysmaratonviesti -tapahtumaan, he päättivät ottaa yhteyttä. Aluksi puhe oli vain vapaaehtoistyöstä, mutta yhteistyö laajeni kolmen koulutusohjelman rajat ylittäväksi projektiksi.
”Näimme tässä mielenkiintoisen mahdollisuuden saada uusia ja raikkaita ideoita”, sanoo liiketoimintajohtaja Anu Helin Suomen Olympiakomiteasta.
Mukana on liiketalouden, visuaalisen markkinoinnin ja matkailualan koulutusohjelmat. Liiketalouden opiskelijoilla on kaksi projektia, jotka ovat sosiaalisen median markkinointisuunnitelma sekä myynnin kehittäminen. Visuaalisen markkinoinnin opiskelijoilla on somen visuaalinen kehittäminen ja matkailualan opiskelijoilla elämysten kehittäminen. Lisäksi opiskelijat tekevät vapaaehtoistyötä Yritysmaratonviesti-tapahtumassa.
”Uskomme, että sitoutuminen yhteiseen tekemiseen on vahvempaa, kun teemme monipuolisemmin asioita yhdessä”, sanoo Anu Helin.
Haaga-Helia Porvoon opiskelijat saavat opintopisteitä projektista ja pääsevät oppimaan uutta sekä saavat näkökulmaa laajaan bisnekseen. Haaga-Helia saa projektin myötä lisää näkyvyyttä ja mahdollisuuden tehdä yhteistyötä myös tulevaisuudessa Olympiakomitean kanssa.
Yritysmaratonviestin tuotot kerätään Lasten Liike -toiminnan hyväksi. Hyväntekeväisyys on opiskelijoidenkin mielestä aina ajankohtaista ja hyvin tarpeellista.
”Pidämme Lasten Liike -toiminnan tukemista erittäin tärkeänä, sillä sieltä tulevat meidän tulevat olympiavoittajamme ja maajoukkuepelaajamme”, toteaa lehtori Anu Seppänen Porvoon Haaga-Heliasta.
Artikkelin ovat kirjoittaneet Haaga-Helia Porvoon opiskelijat Sara Lanki, Riikka Hämäläinen, Tuomas Salo & Markus Rautio