Alakouluikäisten liikuntakerhotoimintaa edistävä Lasten Liike julkaistiin 9.12.2016. Olympiakomitean, Fazerin, OMOn ja Reiman käynnistämän lasten liikuntakerhotoimintaa edistävän hankkeen tavoitteena on seuraavan kolmen vuoden aikana tukea 500 kerhoa, saada mukaan 10 000 lasta ja lisätä liikettä 700 000 tunnilla.
Lasten Liike yhdistää sponsoroinnin vastuullisuuteen ja työhyvinvointiin. Uutta on myös Lasten Liikkeen pooliajattelu, jossa useampi yritys ja toimija on viemässä eteenpäin tärkeää asiaa.
”Lasten Liikkeen tukeminen on konkreettinen ja helposti viestittävä vastuullisuusteko, joka motivoi myös henkilöstöä liikkumaan. Lasten Liikkeen kanssa pyrimme yhdistämään vastuullisuuden, HR:n ja markkinointiviestinnän tavoitteet. Sponsorointi on siis paljon muutakin kuin vip-tilaisuuksia, logo- ja medianäkyvyyttä. Onnistuakseen tämä vaatii tiivistä yhteistyötä asiakkaiden kanssa,” kertoo Samuli Vasala Olympiakomiteasta.
”Markkinoinnillisen hyödyntämisen lisäksi pyrimme tekemään yritysten kanssa myös sisäistä yhteistyötä. Liikunta-asiantuntijoiden suunnittelemat yritysten arkiliikuntahaasteet liikuttavat henkilöstöä hyvällä asialla. Suoritteet kerryttävät hyväntekeväisyyspottia. Lasten Liikkeessä yhdistyvätkin hienolla tavalla yritysten sisäinen ja ulkoinen tekeminen,” jatkaa Vasala.
Lapset juoksuttavat myös yrityksiä
Yksi esimerkki vastuullisuuden merkityksestä henkilöstölle on myös BMW Yritysmaratonviesti. Vuoden 2017 tapahtuma keräsi ilmoittautumisen avauduttua ennätysnopeasti yli 100 joukkuetta juoksemaan. Tapahtuman tuotolla tuetaan Lasten Liikkeen toimintaa.
”En ole nähnyt tapahtuman täyttyvän koskaan näin nopeasti. Ilmeisesti hauskanpidon ja liikunnan lisäksi työyhteisöliikuntaankin tarvitaan entistä enemmän merkityksellisyyttä. Pelkkä hassuttelu ei enää riitä,” kertoo tapahtumaa järjestävä Carita Riutta liikuntajärjestö Valosta.
”On mahtavaa nähdä yritysten lähtevän mukaan yhteistyöhön, jossa on syvempi merkitys,” jatkaa Riutta.
Lasten Liike
Lasten yksinäiset iltapäivät ja liikkumattomuus kuormittavat lapsiperheiden arkea. Eniten tämä koskettaa alakouluikäisten lasten perheitä. Koulujen liikuntakerhotoiminta tavoittaa tällä hetkellä vain viidesosan lapsista. Nyt tilanteeseen on tulossa muutos. Alakouluikäisten liikuntakerhotoimintaa edistävä Lasten Liike toteutetaan yhdessä yritysten, liikuntajärjestöjen, lajien, seurojen ja koulujen kanssa. Toiminnan isona päämääränä on taata jokaiselle lapselle harrastus koulupäivän yhteyteen.
Lisätietoja Lasten Liikkeestä: www.sport.fi/lastenliike
BMW Yritysmaratonviesti
Yritysmaratonviesti on yksi Suomen suurimmista b2b-liikunta- ja hyvinvointitapahtumista. Tapahtuma kulkee 2017 nimellä BMW Yritysmaratonviesti. Tapahtuman järjestää Suomen Olympiakomitea ja Valo, jotka yhdistyvät 1.1.2017 alkaen yhdeksi järjestöksi. Vuonna 2016 tapahtuma liikutti yli 400 joukkuetta ja noin 4000 työikäistä Töölönlahdella Helsingissä. Rennossa tapahtumassa yritysten ja työyhteisöjen joukkueet juoksevat noin maratonin mittaisen viestin kahden kilometrin osuuksissa. Tapahtumaan on ilmoittautunut jo yli 100 joukkuetta, joten on helppo ennustaa tapahtuman myyvän loppuun tänäkin vuonna. BMW Yritysmaratonviesti juostaan 19.5.2017.
Lisätiedot: www.yritysmaratonviesti.fi